Regn, regn och åter regn

Okej... Om dörren öppnas inåt så ignorera resten av vad ja skriver. För då är det inte så lätt att veta. Men alla människor jag har besökt i gbg har entrédörrar som öppnas utåt. Vad jag vill komma till är följande som är hämtat från gp.se (Göteborgs Posten för er som inte vet)

"I en fastighet på Norra Dragspelsgatan i Västra Frölunda kunde hyresgästerna inte ta sig ut på grund en stor vattensamling. När jag skulle gå med hunden vid åttatiden och öppnade dörren forsade vattnet in i trappuppgången och in i hissarna, Jag hade seglarstövlar och vattnet rann in i dem, säger Karin Peterzén."

Okej Fru IQ. (Om nu dörren öppnades utåt). Alltså.. för om den om den öppnas utåt (hmm känns som om jag skrivit det innan) så måste du ju ha kännt att det var ett motstånd när du öppnade dörren. För att vattnet ska kunna forsa in så måste dörren va öppnad ganska eller jävligt mycke. Annars borde det nog bara sippra in. Varför då trycka och trycka tills det forsar in vatten?
Men om dörren öppnades inåt så är det ganska försåligt (fast ja tvivlar på att den gjorde det). Hoppas hunden din klarade sig.


Jag är gött jävla uttråkad. 2 timmar kvar tills jag får gå hem och sova. Bara en natt kvar att jobba efter denna sen ledig i en vecka. Sweet.
Hejdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback