Gubbfylla

Jag känner en gubbfylla på gång igen. För fjärde kvällen i rad ska det vara fest och håll i gång på jobbet.
Ikväll är det firmafest. Vilken blandning människor alltså. 20 stycken som ser ut som Percy Nilegård och en tant som ser ut att heta Gerd. När jag tänker på namnet Gerd så tänker jag på en som ser ut som henne. Gerd va förvörigt på väg att ta the expressway ner för trappan. Snubbel snubbel snubbel balans.. Good Riddance.

De satt uppe i restaurangen och käkade lite innan. Under tiden kom det fram en snubbe till receptionen.
"Hej jag ska spela skivor här ikväll, jag är Dj"
Han såg inte ut som en Dj, han liknade en börsmäklare. När festen drog igång öppnade han med Let me entertein you. Fyfan vad B. Nu kör han samtliga hits från de första 14 Absolut Music skivorna.
Han hade den där looken..
..den som säger: "Kolla på mig, jag är börsmäklare, jag kör volvo och jag är en stolt ägare av Absolut Music 14"
Sedan kom det en Percy parad + en Gerd som alla tågade ner i källaren för att drömma sig tillbaka till 70-talet och dansa några varv för att sedan sätta sig ner och toksupa med ursäkten "Mina fötter har svullnat upp så jag måste bara sitta ner en stund".

Det är nått speciellt med att se 50åringar dansa disco till musik spelad av en börsmäklare.
Vad är det med medelålders människor och Gloria Gaynor? Är de så rädda för att trilla av pinnen att de måste shake da ass till I will survive för att på något sätt övertala sig själva att de kommer leva tills nästa firmafest?

Nu ska jag hämta mig lite kaffe (kaffet på jobbet är inget annat än laxermedel med brun färg) och titta på parningsdansen.

Just det. Om ni undrar varför jag stavar så dåligt så är det för att jag lider av hypokondrisk dyslexi. Men jag försöker verkligen rätta alla stavfel jag hittar samt försöker undvika sär stavning (tihi fNiZz) så mycket som möjligt.
Hejdå.

Kommentarer
Postat av: erik din vän

fan va grymt. önskar jag kunde varit där och hängt bredvid. pekat å skrattat med dig! håll ut, snart har jag tillräckligt med tid över så man kan träffas å ta öl ihop igen. missing it a bit you know!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback