Mail-frenzy

Lika stressigt på jobbet i natt som övriga veckan. Känner mig verkligen mör i kroppen efter allt detta hårda arbete. Detta har jag hunnit med än så länge från 21:30 - 03:45:
- Svarat på två mail
- Mailat Polska Institutet och frågat om jag är från Polen eller Preussen.

Jag hoppas på Preussen, annars får ja lägga hotellkarriären bakom mig och börja plocka bär eller sno cyklar. Sen kan man ju tycka att Preussen inte är ett land.. Och då tycker man rätt. För Preussen var ett härtigdöme som löd under det Polska riket fram tills 1657. Men blev sedan ett självständigt tyskt kungarike.. Hur vrickat de nu inte låter..
Men Preussen fanns fortfarande när farmors pappa flyttade till Sverige 1898 (Preussen upphörde officiellt att existera den 25 februari 1947). Så eftersom det fans, tekniskt sett, så kan det ju va så att jag härstammar från Preussen... Anywho, så har man inte mycke att göra när man funderar på ifall man härstammar från Polen eller Preussen.. Och eftersom Preussen inte har nått lag med i kvalet till fotbolls EM så får jag hålla på Polen!

Där fick ni er en liten lektion i historia.
Hejdå


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback