Religion

Jag kommer aldrig förstå mig på religion... Känns som religion är till för svaga människor som inte tror på sig själva tillräckligt mycket, utan måste tro på nått "större" för att klara sig igenom vardagen... Men kanske inte.. Eftersom det är en ganska stor del av jordens befolkning som är religösa. Eller så har jag rätt...

I aftonbladet (min ständiga källa av ackurata nyheter) kan man läsa:
"Många muslimer är provocerade och mår inte bra" Sagt av någon snubbe angående Nerikes Allahanda publicerande av en bild på en rondellhund föreställande Profeten Muhammed.

Provocerade... Okej, den kan jag gå med på.. Finns lättprovocerade människor överallt...
Men: "Mår inte bra"...?
Låt oss ponera att jag vore en troende kristen person.. Och fick se en bild på Jesus som rondellhund...
Inte fan hade ja börjat må dåligt för det... Provocerad, kanske... Men börjat må dåligt??

Jag kommer aldrig förstå mig på religion... Eller religösa människor... Tänk om alla hade vart
pastafarians istället..
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Lunken

Kunde likagärna vara jag som skrivit det där! Religiösa är människor som saknar självförtroende och förstånd!

2007-08-29 @ 17:27:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback