Jag hatar hela mänskligheten

Jag hatar verkligen människor.
Det kom in en tant nu.. Ganska välklädd men hon stank cherry så näshåren emigrerade till pungen.
Hon började snällt med att fråga efter tidtabell för färjorna som åker ut till Älvsborgsfästning. Och jag letade upp dem på internet via Börjessons hemsida. Börjessons är det företaget som har hand om alla resor dit.
Jag ser ganska snabbt, vilket jag även misstänkte från början, att det inte går några resor dit ut nu på vintern. Det enda man kan boka är julbord.. Då ingår naturligtvis resa.. Men du kan inte flyta ut och turista.

Jag meddelar detta till cherrytanten och hon blir förbannad. Börjar gorma om att allt som ingår i Göteborgskortet är stängt och det är skamligt att man kan ta ut fullpris.

Vi har ingenting med Göteborgskortet att göra, inte ett dyft. Så jag beklagar bara och undrar om jag kan hjälpa henne med något annat varpå hennes vrede uppgraderas till arg_cherrytant 2.0

Hon börjar gorma på nytt med Loa Falkman-röst (fast falskare).
Cherry - Det står där nere att om man har frågor så skall man komma hit.
Jag - Ja, om man har frågor om gästhamnen så ska man komma hit.
Cherry - Ja, och nu är jag här och frågar.
Jag - Men vi har ingenting med Göteborgskortet att göra. Vi säljer dom inte, vi använder oss inte av dom. Nada, zip, zero.
Cherry - Men det är ju skamligt att ni kan ta ut fullpris för det här när allt är stängt.
Jag - Men vi säljer inte ens dom. Som jag sa så har vi inget med dem att göra. Du får gå ner till Börjessons imorgon *peka i färdriktningen* och klaga hos dem istället.
Cherry - Det känndes jävligt bra att peka va?
Jag - Ahouh?
Cherry - Hoppas du mår bra nu, HOPPAS DU MÅR BRA!!
Jag - Jag mår fan skitbra.

Sedan gick hon...
Men det livade upp kvällen lite... En kopp kaffe på det här så kan ja nog orka jobba i två timmar till.
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback