Valand

(Från gp.se)
"När de kom fram till vakten blev det stopp.
"Jag tänker tyvärr inte släppa in er", sa vakten. "Jag kan tyvärr inte garantera er säkerhet."
- Jag frågade om det berodde på att vi är synskadade. "Ja", sa han."
---
"Vaktchefen på Valand, Hans Bornsjö, Gothia protection, arbetade inte själv den aktuella kvällen men har försökt försvara vakten i mejl till Fredrik Larsson."

Ok.. Är det inte lite elakt att skicka mail till en synskadad? Kanske hade vart bättre med ett telefonsamtal?
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Maria Ebbeskog

Det går alldeles utmärkt att skicka email till en synskadad. Jag har en dövblind kompis och hon och jag skickar ofta email till varandra. Varför skulle inte en synskadad kunna läsa email ?? jag antar att du är fullt seende och hörande som har skrivit denna kommentar?

2007-09-16 @ 09:00:35
Postat av: KoskenkorvA

Nu va ju inte syftet att tracka ner på synskadade.. Utan tvärt om. Så
om du uppfattar inlägget på de viset.. Ja då får du väl göra det...
Hur går det till när en dövblind läser ett mail? Alltså rent tekniskt? Jag har nämligen ingen aning, därför jag frågar.

2007-09-16 @ 09:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback