Är jag...?

Är jag veckans offer för skämt? Tror nästan det.
Kom till jobbet lika glad som vanligt. Med andra ord lika glad som den som var tvåa på månen, lika glad som den som va ett nummer ifrån att vinna Volvon på bingolotto, kort och gott jävligt bitter.

Visste redan innan jag satt mig på bussen att det inte skulle bli någon musik i mp3-spelaren denna gången heller. Visste även att jag har halva hotellet fullt av tyskar.

Tyskar.

Behöver jag ens gå in på mina fördommar om tyskar?
K jobbade kvällspasset och jag frågade om alla tyskar hade kommit. Någonstans fanns det ett hopp om att alla redan var på plats och låg i sina sänger och nanade kudden.
Men Karma hade inte lämnat receptionen utan stod fortfarande och garvade sen köttfärslimpeincidenten.
K började direkt: "Ne alla har inte kommit... Dom är ganska jobbiga också. Dom pratar bara och jag repeterar BARA tyska. Dom kan inte ett enda ord engelska... Dom kommer med frågor om vägbeskrivningar hela tiden och babblar som fan"
Min hjärna började gå skallgång efter lugna och glada tankar så ett utbrott skulle kunna förhindras. Bara det att de glada och lugna tankarna har inte setts till förens förra lördagen vilket föresten va senast jag såg solen. Är den fortfarande gulaktig?

Jag gick och bytte om och vred upp mitt har ytterligare några snäpp. Kommer till receptionen och K säger: "När du va och bytte om så kom det en av tyskarna och frågade efter en restaurang.. han va iklädd, ja inte riktigt lederhosen men nästan... Breda hängslen med blommor osv.."
Fördommar 2.0 installerades i bakre delen av ena hjärnhalvan. Verkar som att tyskarna är duktigt intresserade av pay-tv också. Vart än dom är så ska det kollas på porr. Tyskar.
Fördommar 2.1 - Slutför.

Nu har det gått nästan 1½ timmar och jag har träffat fyra av dom. Och fan vilka svin dom är. Dom krossade mina fördommar totalt. Pulveriserade dem.
De är trevliga, pratar bättre engelska än mig (vilket inte är så svårt då jag bara kan filmrepliker från Chuck Norris-filmer) och ingen av dem har porrskådismustach.

K lär ju garvat hela resan hem på vagnen efter att ha lurat mig så fullständigt. 
Men trots det vägrar jag släppa alla fördommar mot dem. Natten är ung. Jag vet vad tyskar går för, kristallnatten.

Antar att jag under tiden får återgå till att hata danskarna igen.
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback