Bä bä svarta lamm, gick på restaurang

Fick oväntat en sittplats på bussen hem. Karma måste tatt sovmorgon efter att ha jobbat så hårt i helgen.
Visserligen en sån där "fälla ner sätet" plats, men ändå. Det va en hel del underliga typer på bussen hem...
En snubbe, jag ger mig fan på att han va ryss, luktade mer vitlök än Draculas ärkefiende. Han kanse var Draculas ärkefiende. I så fall är han inte ryss... Mer transylvan. Samma skit. Öst.

Det var även en dam som lätt hade kunnat va en voodoo-präst. Jag hoppades innerligt att hon va från Haiti och skulle börja prata med den underbara Haiti/Engelska-dialeketen. Hon höll käften.

Det var även en liten tjej som satt på sätet jämte mig. I vanliga fall avskyr jag alla under 18. Men av någon anledning så känndes hon helt okej. Sen började hon sjunga: "Bä bä svarta lamm, åt på restaurang" Då steg hon i graden till -rätt soft unge-

Sen var det ytterligare en skum person på bussen, en blaff-kärring som satt och illglodde på mig med hatiska ögon. Jag kunde riktigt höra hennes tankar när hon granskade mig "Jävla slödder, jävla slöddertacka" Slödder kan jag väl gå med på. Jag ser ju inte ut som en bratts från Lidingö direkt. Men 'tacka'? Varför dra in ett oskylldigt djur i diskussionen? Bitch.
Blaffan hittade dock ett nytt offer att hata. Den lilla softa ungen. Men tror du lillknodden brydde sig? Inte ett skit.
Istället hoppar hon upp på sätet jämte kärringen och börjar sjunga på nytt "Bä bä svarta lamm" *tappa orden, börja på ny låt* "Imse vimse....." *tappa borden, börja göra pruttljud med munnen* "prutt prutt prutt prutt etc etc"
Där steg hon från soft unge till min drottning för i två hållplatser. Paniken lös i kärringens ögon. Seger för oss!

Vid Sahlgrenska skulle kärringen av. Ivägen satt en ung tjej och gjorde pruttljud. Det va några förvirrade sekunder för damen innan hon kom av... Ljuvligt.
Hejdå

Kommentarer
Postat av: fia

ja den lilla tjjejn visste va hon giorde .. cool


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback