Dagen då Västtrafik hatade mig

Skulle dra mig till Gamlestan igår och bowla med jobbet. Glider ner mot bussen och ser att jag har härliga två minuter till godo. Men nej.
Skrik, riv och fräs så drar bussjäveln iväg. Kvar står jag och gapar...
Man får snällt vänta på nästa buss. Jag kan ha nämnt en eller två svordommar här.. Minns inte riktigt.

Nästa bussjävel dyker upp.. Och jag glider iväg och hoppar av vid Chalmers för att byta till en vagn.
Glor tidtabellen och ser att 7'an kommer om två minuter. Nice.

Vagnen glider upp, jag hoppar på. Det gjorde föresten 500 andra också.. Trångt som aset.
Och nu kommer det härliga. Eftersom spårvagnen är av en lite äldre modell och det nästan va nollgradigt så havererade en av dörrarna. Den gick inte och stänga..
Det fungerar nämligen så här:
Västtrafik köper alla sina vagnar från Lettland. Eller man kan säga så här. Vagnen byggdes i Ryssland någon gång på 40-talet.. Sen körde ryssarna slut på skiten. När den va skrotfärdig så såldes den till Lettland där den användes i 9 år. Sen när vagnen va totalt jävla kaputt så satt det en smart Balt på huvudkontoret och tänkte "Om jag kan få tag på nån dum jävel så kan ja nog sälja skiten"
Vilken tur han hade. En dum jävel är nämligen Västtrafiks motto. Så dom köpte in skiten och tyckte att den skulle trafikera sträckan Bergsjön - Tynnered.

Ryssarna såg ju vad som hände och dom va ju inte sena heller. Ringer upp VD'n för Västtrafik och säger "Groschny vi har 30 avdankade SPETZNAS soldater här.. Ni behöver inga biljettkontrolanter eller?"
Så satt det nått jävla keffo på Västtrafik och tänkte "SPETZNAS, är inte det ryska för service?" och vips så hade vi 30 nya brutalkontrollanter i Götet.

Fyfan vad jag hatar Västtrafik.
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Lunken

De gör samma sak med bussarna... exakt samma procedur som med spårvagnarna... men dem säljer de vidare till Azerbadjan som har dem i 8-9 år innan de säljer dem svindyrt till Arriva som kör bussarna i Malmö o så har de dem i 20-25 år innan de köper nytt igen från Azerbadjan.

2007-11-16 @ 09:58:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback