Jobba, eller inte jobba?

Det är frågan..
Som sagt så är vi underbemannade året ut.. Men nästa år är vi överbemannade. I januari tex. så kommer vi sitta fyra personer och vakta tre telefoner. Och det lär inte ens ringa någon i januari... Så om jag hoppar in och jobbar extra i december så kan jag va ledig lite fredagar i januari. MEN orka jobba...

Jul schmul.
Dom har börjat julpynta på jobbet. Självklart är den onda dockan tillbaka. Jag hatar den. Jag hatar alla dockor som rör sig. Dom är läskiga.
Detta är en docka, en ängel som håller i ett ljus. Skiten går på ström så armarna och huvudet rör sig.
Den stirrar på mig hela tiden. Jag VET att den planerar att mörda mig. Sticka ljuset i min torso på ett finskt sätt. Inga finesser, ingen klass eller stil. Bara rå, finsk Risto-styrka.

Självklart har chefen satt dock-aset precis under teven..
Lutar åt en docknappning. Slänga in ondskan på restaurangchefens kontor. Han hatar nämligen dockjäveln lika mycket som mig.
Jag frågade chefen om hon trodde ifall dockan skulle klara av att flyta hela vägen till Danmark...
Det trodde hon.. Det tror jag också. Men det jobbiga är att om ja hystar ner skiten i havet så lär den stå här nästa jul igen. I så fall lär ja skita ner mig dubbelt. Jag vill inte skita ner mig dubbelt.. Så jag kastar inte skiten.

Men buktalardockor är ändå värst.
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback