Rubrik nr. 1172

Sitter och kollar Flykten från Alcatraz. Insåg att mitt jobb har stora likheter med en fångvaktares.
Jag sitter bakom en disk och ser till att gästerna håller sig på sina rum (som faktiskt är 2x3 meter (om ens det)) och håller sig lugna. Detta kan liknas vid en öppen anstalt kan jag tänka mig. Du får lämna cellen utan lapp från fängelsedirektören, du får röra dig fritt över fängelsets faciliteter, du får gå ut på permision så länge du kommer tillbaka på kvällen.
En annan sak som slog mig är likheten mellan en intern på ett fängelse och en festivalbesökare. På båda ställena så tar du vad du har om du skall bygga något. Om du ska shanka (hugga, sticka - döda någon med ett föremål) så tar du och filar till en tandborste eller surrar fast en spik med tandtråd mot en träbit...
Medans du är på en festival och måste förstärka ditt partytält som regnat sönder tar bitarna från en trasig campingstol och drar ut den magnetiska remsan ur ett kassettband och surrar.
Det kvittar om du är på en festival eller i ett fängelse, det är inte direkt så du kan knalla över till Järnia och shoppa loss. Man tar det man har.

I skrivande stund kutar en man omkring en våning upp iklädd endast kalsonger. Efter att ha jobbat här i snart tre år så känns just det partytricket ganska gammalt. Hårig va han också. Frågan är om dom inte va två stycken..
Verkar ha ett jävla Wookie-maraton där uppe.

Vilka jävla människor. Trodde aldrig Tidaholmsanstalten skulle locka mig. Men nu känns det som ett drömyrke.
Där är i alla fall hotellgästerna inlåsta om nätterna.
Hejdå

Kommentarer
Postat av: Melissa

hehe illaaa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback