Tog min karma slut?

Tog min karma slut där.. Eller höll den i sig. Jävligt bra fråga.
Hela stadens hotellrum är upptagna. Finns inte ett enda ledigt. Och jag har haft folk inne som vill ha rum.

De va fan lite hotfullt och läskigt, i två omgångar. En som hävdar att han bokat rum för natten, vilket jag vet inte är sant. Jag trodde fan han skulle nita mig. Hade han vart längre så han nådde upp till disken så hade han nogfan gjort det också.

Sedan kom tre andra som faktiskt hade bokat ett rum. Problemet är att endast två fick sova där. En ska bort.
En acceptera situationen utan problem. En gjorde det inte. Gissar att de va från forna jugoslavien. Det lät så på diskussionen som tog fart. En ganska hetsig sådan där onda blickar kastades mot mig. Jag parerade så gott jag kunde men en träffa mig på nyckelbenet. Det känndes.

Hade jag vart på dåligt humör så hade jag skrattat gott åt att behöva visa ut stackare i den kalla natten. Men karma gjorde mig på bra humör igår. Så jag har fan lite ångest. Vart ska dom ta vägen??

Den första som va här. Smurfen. Tror han försökte skoja med mig. Eller. Jag är rätt säker på att han tror att jag ljög och sa att det var fullt för att jag inte ville ha honom här. Vilket är fel. Han har bott här innan och är helt reko.
Efter han hade gått så fick jag nämligen ett telefonsamtal som löd:
"Hej jag ringer ifrån... öh.... öh...... ehe.... Gothia Towers. Har ni några lediga rum?"
Och hela tiden spelades musik från radio i bakgrunden.

Jag har svårt att tro på att någon som jobbar på Göteborgs, Sveriges, Nordens(?) största hotell ringer och sen glömmer bort vilket hotell hon jobbar för. Tror inte heller de får sitta och lyssna på radio i receptionen på ett av stadens lyxigaste hotell.
Mitt tips. Smurfen gick in på en 7eleven eller liknande och bad någon att ringa hit bara för att "kolla läget".

Konspirationsteorier är mitt ämne.

Men tog min karma slut eftersom det har vart ganska jobbiga människor inne? Eller finns karma kvar och förhindrade att folket spöade skiten ur mig? För det hade lätt kunnat ta den vägen.
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback