Spökaktiviteterna ökar...

Det verkar som att spöket uppe i restaurangen ligger i hårdträning inför vintern.
Igår stod ja inne i köket och prata med våran frukostvärdinna om dittan och dattan, mest dattan... Då flyger en sprayburk iväg på ett sätt som bryter mot fysikens lagar. Den stod på en bänk, några centimeter från kanten.. Golven på detta ställe lutar åt alla möjliga håll vilket gör att de flesta bord och bänkar lutar även dom.. Man kan säga så här för att försöka förklara vad som hände.
Bänken lutar åt vänster.. Så om denna burk skulle ramla omkull så säger fysikens lagar om tyngdkraft att den borde ramlat åt vänster. Nej. Den ramlar åt höger... I uppförsbacke.. Och det är inte så att den rullar av bänken.. Den bokstavligen flyger. Jag och Caisa bara stirrade på varandra..
Nu va jag uppe och pratade lite med henne igen varpå två bleck som skulle in i ugnen skrammlar till utan anledning.. Dessa låg på samma ställe där sprayburken stod igår... Myyyyyyyyskooooo!!!!

Caisa berättade även om en grej som hände i somras.. Hotellet var fullbokat, så vi la en gäst i ett extrarum som vi bara använder i nödfall. Detta rummet ligger så att man måste gå igenom restaurangen för att komma in i det.
Gästen kom upp och frågade Jessica som jobbade frukost då:
Gäst - Ursäkta men.. Jag måste bara fråga.. Spökar det här?
Jessica - Eh.. Jo det gör det.
Gäst - Jag tänkte väl det.. För det va nämligen någon som använde min toa i natt... En kvinna.
Jessica - Oj... Du.. Gå in i den lilla matsalen.. Det hänger ett foto på en kvinna där. Det sägs att det är hon som spökar.
Gästen kom tillbaka efter ett litet tag och sa: Jepp... Det var hon.

Så går det till på mitt jobb!!
Hejdå


Kommentarer
Postat av: FeddE

Creepy :S:S:S:S

2007-10-24 @ 09:53:03
Postat av: Lunken

Du får sluta ta till flaskan i din ångest inför varje jobbarnatt!

2007-10-24 @ 16:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback