Uttråkad

Jaha... Vad fan ska man hitta på.. Sitter på jobbet och är extremt uttråkad. Tänkte börja jobba och röja i konferenslokalerna men det sitter ett gäng danskar där och dricker öl. Såklart. Danskar gör inget annat än dricker öl.
Danskar får mig att vilja byta yrke. Jag borde inte ha ett serviceyrke. Jag har för mycket skägg för att jobba med service. För varje människa som säger att jag borde raka mig så skjuter jag upp på saken i en vecka. Om 4½ vecka får jag raka mig.. Om det nu inte skulle komma någon mer och säga till mig. Då blir det 5½ vecka.
Jobbigt när allt är i ett mellanläge, inte långt och inte kort. Jag ser ut som en kiwi med könshår. Ett utseende som får clowner att skratta.
Undra varför jag sparar ut håret egentligen. Mitt hår är helt vänstervridet när det blir långt... På vänstra sidan av huvudet så går håret in mot ansiktet, på högra sidan svänger det ut från huvudet. Det ser ut som att jag sprunigt 93 varv runt en vedbod, åt vänster. Eller som att någon tatt kort på mig när jag plötsligt hoppat jättesnabbt åt vänster, fast jag står still.
Vafan ska jag göra med allt hår när det växt ut och det har blitt en frisyr av det hela? Måste man börja färga och ha sig? Eller är råttpäls allmänt accepterat i dagens samhälle. Eller ska man ta saken i en egen trimmer och raka huvudet igen... Men då ser man ännu mer ut som ett kön. Huvudet blir ett ollon och skägget en orakad pung. Undra vad jag kan ta i betalt för att uppträda på en firmafest för clowner.
Hur fan gick jag från danskhat till att jag ser ut som en penis?
Jag ska nog göra en egen namnbricka där det står "Rasputin" istället för mitt riktiga namn. Ingen här på jobbet lär märka något ändå... Alla är upptagna med snoka, skvallra och att försöka se ut som att dom verkligen jobbar fast dom inte för något annat än springer runt och skvallrar och snokar...
"Har du hört det senaste???"
"Nej och jag bryr mig verkligen inte så du behöver inte berätta"
"Okej, men jag berättar i alla fall"
Så låter det på jobbet varje dag... Att folk orkar. Jag har nog med egna problem för att orka bry mig om andras.
Vad har jag för problem? Hmmm... Har kanske inte så mycke problem ändå. Livet flyter faktiskt på ganska bra just nu. Klart man vill ha ett jobb med normala arbetstider och vettig lön. 16,50:- mer i timmen för att man jobbar natt är ingen vettig lön. 16,50:- i OB är faktist ruskigt dåligt...
Men i övrigt så är det rätt lugnt. "Varför skaffar du ingen flickvän?" undrar många. Varför ska jag? Känner inget behov av en flickvän just nu, jag har ju en dator för fan. Skämt och sido, visst hade det vart nice och bli kär men det är inget jag verkligen måste bli imorn. Händer det så händer det.
Sen är det inte så lätt när man ser ut en ett kön... Kanske om jag börjar ragga på clowner.

Nu gick danskjävlarna äntligen till sina rum. Dom ska va här två nätter. Tur för Jylland att jag inte äger scud-missiler. Jee jee jag kanske borde börja jobba...

Tusses vidomsord ploppade precis upp i min skalle; "Ja ja, men jag är ju inte dansk i alla fall!"
Vackra ord som man kan bära med sig och plocka fram när man känner sig nere.
Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback