Spårvagnssafari

Åkte vagn 8 mot Angered imorses. Doften av urin gick inte att missa.. Senare, efter ha vart på föreläsning inne i parken så åket jag 5'ans vagn mot Djävulsön (Hissingen). Doften som slog mig i näsborren var en mix av dessa fem. Och de fortsatte med ett illasinnat gerillakrig hela åkturen.
En bit av din själ dör varje gång du åker 5'ans vagn. Du vill bara hem och ställa dig i duschen och tvätta dig med en citron och mumla mantrat "Im so dirty, Im so dirty, Im so dirty". 

Bara att försöka förtränga, glömma, ignorera denna resa och koncentrera mig inför kvällens Quiz borta på Andra Lång. Men min hjärna är en mental diaré just nu så det lär gå åt helvete. Jag har ju fan precis förlorat en del av min själ.

Nackdelen med att inte komma först till kontoret är att man inte har någon kontroll över vilken musik som ska spelas. Det är en viss hierarki. Den som kommer först bestämmer, de som kommer efter lyder.
Så nu sitter jag här med en våldtagen själ, ofredad näsa och tvingas lyssna på Lugna Favoriter.
Föreläsningen om insperation och positivt tänkande känns nu genast ganska menlös.
Hejdå


Kommentarer
Postat av: Lunken

Hehe... härligt avslappnande med lugna favoriter! Hade jag haft det så på jobbet o någon slängt på The Voice så hade jag sagt upp mig med omedelbar verkan! Eller suttit med mp3:a på högsta volym hela dagen och ignorera alla andra!

2008-01-29 @ 18:26:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback