Västtrafik vs Väder

Västtrafik för en hård kamp om förstaplatsen med CSN i kategorin "Sämst någonsin".
Först köper Västtrafik in spårvagnar från Italien som enbart fungerar från 29 grader celsius och uppåt. Nu har även det företag som tillverkar och levererar det kontantlösa biljettsystemet gått i konkurs nere i Australien.
Väl spenderade 400 miljoner kronor. Om de vill få bort all hantering med pengar på vagnar och bussar så kunde de tatt dessa 400 miljoner och bjudit alla resenärer på gratis resor.
Lägg till det faktum att så fort det snöar i Värmland så havererar Västtrafiks ledningskontor av någon anledning.
Västtrafik har samma framgångar som en baconförsäljare i Iran.

Nu har det inte regnat i Göteborg sen mätningarna började men tyvärr så ligger Göteborg jävligt nära Borås och där regnar det så förbannat att det skvätter på oss. Och så fort det skvätter lite H2O på spåren så går varenda lok ut i strejk.
Undra om alla infödda Boråsare är vattenskadade från början. När man i den staden säger "Vattnet har gått" så refererar man till en regnfri dag och inte barnafödsel.
Jag har hört rykten om att man måste ha dykcertifikat för att få bo i vissa stadsdelar i Borås. Dessa är ännu obekräftade men jag har en kille som jobbar på att få fram all fakta.

För att överleva allt detta Boråsregn så är det väl lika bra att förbereda sig för att äta soppa till lunch.
Hejdå

Kommentarer
Postat av: C

Just to let you know (och varför i h-vete skriver jag på engelska för?!), så gillar jag din blogg.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback